wushu

Benefit system Ok system Polska

shaolin

Motto dnia :

"Zagubiony pogrąża się jeszcze bardziej, jeśli nie szuka przewodnika"

Program nauczania

Sanda/Sanshou

Program nauczania w grupie SANDA/SANSHOU znacząco różni się od tego w grupie tradycyjnej. Zajmujemy się nauką sportowej odmiany SANDA. Treningi obejmują wszystkie najważniejsze elementy przeznaczone do sportowej walki pełnokontaktowej: ćwiczenia ogólnorozwojowe, technikę, taktykę i psychologię walki oraz sparingi. Nauczany materiał zawiera wszystkie najbardziej popularne techniki ręczne i nożne używane również w innych sportach uderzanych, takich jak boks, kick-boxing czy thai-boxing, a także rzuty, podcięcia i obalenia. Są to:

  • podstawowe pozycje i sposoby przemieszczania się, zarówno w stójce, jak i w parterze;
  • elementy obrony - bloki, uniki, zasłony, itp.;
  • techniki ręczne - ciosy proste, sierpowe, haki, backfist, różnego rodzaje uderzenia łokciem oraz głową;
  • techniki nożne - między innymi kopnięcie proste, okrężne, boczne, boczne po obrocie, obrotowe zahaczające piętą, różnego rodzaju kopnięcia kolanem;
  • techniki sprowadzeń do parteru - rzuty, podcięcia, obalenia;
  • dodatkowo na niektórych treningach nauczane są wybrane elementy walki w parterze - uderzenia i kopnięcia, dźwignie, przetoczenia, obejścia, duszenia, itp.;

Głównym celem treningu jest uzyskanie maksymalnej skuteczności w walce sportowej oraz nabycie umiejętności mogących przydać się w samoobronie. Natomiast najlepsi zawodnicy mają okazję sprawdzać swoje umiejętności podczas regionalnych i ogólnopolskich zawodów sportowych.

W tej grupie nie naucza się żadnych form ręcznych ani posługiwania się bronią!


Poniżej przedstawiamy przykładowy schemat dwóch treningów w tygodniu.

TRENING I

  • Rozgrzewka - biegana, skakana lub w miejscu. Zawiera elementy rozgrzewające, siłowe, rozciągające, koordynacyjne, szybkościowe oraz wybrane elementy techniki, np. poruszanie się, bloki, uniki;
  • Ćwiczenia nauczające wykorzystywanie pracy bioder podczas wykonywania technik ataku i obrony;
  • Wzmacniająco-rozciągające wymachy nogami w różnych płaszczyznach;
  • Technika - pojedyncze techniki ręczne lub ich kombinacje, łączone również z elementami obrony (bloki, uniki) ćwiczone na "tarczach" lub w powietrze;
  • Doskonalenie kopnięć - doskonalenie wybranych technik nożnych pod kątem techniki, siły, szybkości wykonywania, ćwiczone samodzielnie lub z partnerem (tarcze);
  • Tzw. elementy sparingowe - ćwiczenia z partnerem różnych sytuacji występujących podczas walki, np. blokowanie określonych technik połączone z kontrą, wchodzenie z klincz, walka w zwarciu, elementy walki w parterze, samoobrona;
  • Rundy czasowe i zadaniowe - walka z cieniem zadaniowa lub dowolna; luźne, ostra lub zadaniowe sparingi z partnerem, itp.;
  • Utwardzanie - obijanie, hartowanie poszczególnych części ciała (uda, piszczele, brzuch, przedramiona) mające przygotować do mniejszego odczuwania bólu podczas walki. Mogą to być np. techniki ataku wykonywane w konkretne rejony (kopnięcia w udo, ciosy w brzuch) lub jednocześnie wykonywane bloki z partnerem;
  • Siła - ćwiczenia siłowo-wytrzymałościowe na poszczególne grupy mięśniowe.

TRENING II

  • Rozgrzewka - o innym charakterze niż poprzednia;
  • Ćwiczenia szybkości, dynamiki lub refleksu;
  • Ćwiczenia pracy bioder;
  • Wymachy nogami;
  • Technika - łączenie w różnych układach kombinacji ciosów, kopnięć i rzutów ćwiczone z partnerem na tarczach;
  • Materace - ćwiczenia ogólnorozwojowe, nauka padów, rzutów, podcięć, obaleń i elementów kończenia walki w parterze (dźwignie na ręce, nogi, kręgosłup, duszenia, itd.);
  • Kopnięcia z partnerem - trening w parach różnych wariantów ataków i obron z użyciem jedynie kombinacji technik nożnych;
  • Rundy czasowe i zadaniowe, walka z cieniem;
  • Rozciąganie - samodzielne lub w parach, w pozycjach siedzących lub przy drabinkach.

W ciągu ostatnich kilkunastu lat w nauczanym materiale znalazły się także tak popularne ostatnio elementy walki w parterze. Każdy kto choć kilka razy walczył wie, że prawie każda walka wcześniej czy później dochodzi do momentu zwarcia, a nawet walki w parterze. Sportowa Sanda natomiast jako sport "uderzano-rzucany" nie zawiera w ogóle technik "parterowych". Nie wszyscy jedak jeżdżą na zawody. Niektórzy trenują dla siebie, traktując trening Sandy jako coś, co może im się ewentalnie przydać w somoobronie. Przy tak rosnącej popularności "parterowych" sztuk walki zupełna nie znajomość tych technik może się kiedyś skończyć bardzo przykrym rozczarowaniem przy konfrontacji z tak wyszkolonym napastnikiem. Dlatego też dołączyliśmy do nauczanego materiału niektóre, wybrane elementy walki w parterze, które stały się ciekawym uzupełnieniem treningów.

wushu

Dołącz do nas na Facebooku

dołącz do nas na facebooku

kung fu


Benefit system

Polski Związek Wushu

Należymy do Polskiego Związku Wushu

dziś mamy 19-07-2018
czwartek
trening:
SANDA
19.00